sadel

publicerat i Allmänt, frieser;
Hallo på er .
Äntligen är det lite svalare väder här så man inte behöver oroa sig för att hästarna ska få värmeslag. Förra veckan var det konstant över 25 grader så leia gick bara pass i skogen. Red även miami en dag och camino 3 dagar men då tidigt på morgonen innan det blev allt för varmt.
Denna veckan är ju vädret mycket bättre så Leia har gått 2 pass på rad på banan och imorrn blir det uteritt följt av 2 dagars vila och sen får jag se hur helgen ser ut:)
Jag sitter lite i skiten när det gäller hennes sadel då jag tror att den är för trång för henne just nu. Jag köpte den ju i höstas men hon har blivt så myket bredare och större sen dess så jag får lite känslan av att den klämmer på henne.
Red i sadeln igår och hade noll framåtbjuding , eller jo lite kanske men inte alls den power som jag vet att hon har inom sig. Testade därför att rida i min barbacka padd idag för att se om hon rörde sig annorlunda och shit vilken skillnad det blev. Vet ju inte om jag inbillar mig och hon bara var pigg menhon rörde sig helt annorlunda.
Aja får klura på sadel kruxet en stund till...
 

Taggar: Leia, Unghäst;

Kommentera inlägget här :