Länge sen

publicerat i Allmänt, frieser;
 
Sen sist jag skrev har Leia och jag hunnit med en hel del. Vi har förutom härliga uteritter , hoppning på både gräs och sand även varit hos tandläkaren och travat med vagnen.
Alla dessa moment sköter hon med bravur och jag är så stolt över henne så det finns inte. I söndags travade hon för första gången någonsin med vagnen och det var så okomplicerat. 
Allt jag gör med henne får mig att må så bra även om jag ibland även vill slita mitt hår så är det värt det varje gång. 
Igår började vi morgonen med att skutta och rida lite på gräsbanan innan vi åkte till tandis då jag ville kolla upp hennes mun eftersom det händer så mycket där. 
Alla tänder såg fina ut och som jag misstänkte så hade hon 3 olika tänder som var i olika växtfaser i munnen därav att det kliar så innerligt där innen. Hon går även och biter sig i höger kind så vi ska tillbaka om 6-8 månader för att se så det inte blivit värre. 
Vi pratade även om upplägget ridmässigt och så jag har med henne och jag fick bara positiv respons över mitt sätt att arbeta henne vilket verkligen känns skönt. 
På kvällen var jag även och tittade på en sommarhage till henne så nu känns det verkligen såå bra:D
Idag blir det uteritt med lina på morgonen<3

Taggar: Inkörning, Leia, Unghäst, barfota, frieser;

Kommentera inlägget här :