Då sätts hon igång

publicerat i Allmänt, frieser;
 
Hallo på er i detta härliga vår vädret :D..Man kan ju inte annat än att bli glad och på bra humör när solen skiner och värmen börjar gå uppåt.
 
Leia och jag har som ni vet haft en väldigt lugn vecka med mycke pyssel men inte så mycket annat. I lördags var vi ute och gick en promenad ch för första gången på säkert 6 mån så var det jag som höll i henne. Just hanteringen från marken har ju inte varit vår starka sida så jag har valt att låta björn min man hålla i henne när vi promenerat så att jag ska kunna hitta ett lugn i mig själv. I lördags bestämde jag mig för att ta henne själv och det slutade med att vi kom runt hela kummelby varvet nästan helt utan problem och jag höll mig nästan helt lugn hela tiden.
 
Stor grejj för oss som tidigare bara kommit 500m innan hon börjat tjaffsa.
Denna veckan är vilan dock över och idag får hon en uteritt med mia och cardan och imorgon går hon ett lättare pass på banan. Onsdag ska vi markjobba lite och träna lydnad och sen får hon 2 vilodgar innan vi kör uteritt och pass på banan igen:)
 

Taggar: Leia, Unghäst;

Kommentera inlägget här :