2 ridpass

publicerat i Allmänt, häst;
Hej på er i måndags hade jag träning för thereza en träning som gav mig så mycke mer än nån annan träning någonsin gjort och detta för att jag själv har kommit till en plats i vår ridning där jag inte längre stressar fram något. 
Tidigare så har mitt huvud hela tiden varit där jag och eiro var ridmässigt. Med honom red jag skolor, hade påbörjat byten och skulle debutera LA på tävling. 
Under den här tiden som Leia vilat har jag verkligen haft tid att tänks och analysera och min tankegåbg när jag rider henne är nu helt annorlunda. Istället för att tänka massor på vart jag är som ryttare så fokuserar jag på vart vi är som ekipage och stressar inte in i saker och ting. 
De två senaste passen har hon varit så jäkla grym i skritt och trav och om se galoppen inte blir helt perfekt så gör liksom inte se nåt. 
Galoppen har hon svårt för och nu när hon växer så blir de liksom ännu svårare men vi kämpar på och har som mål att ha en någorlunda stabil galopp till slutt av agusti då det är pay and ride på smedby:)
Ibland får man bara stänga av alla krav och jobba utifrån vart man är som ekipage och inte vart man är som enskild ryttare eller häst. Ja menar det handlar ju om att ha roligt de vi gör:) 
 

Taggar: Leia;

Kommentera inlägget här :