Markjobb

publicerat i Allmänt, frieser;

I 2 dagar har jag nu jobbat leia från marken i hopp om att hon ska känna sig tryggare. I måndags tränade jag parelli med henne och igår hade jag med mig min man så vi kunde gå en promenad och han kunde ta leia då hon blir ganska stark och bitchig stundtals. Först skötte hon sig jättebra men efter en stund började hon testa gränserna alltmer och surade ihop regält när hon inte fick som hon ville. När jag säger surar så menar jag att hon bla kickar bakut , gör helomvändningar och piper samtidigt som hon lägger öronen bakåt och verkligen visar sitt missnöje. Igår handlade allt om att hon inte ville vända och gå tillbaka till stallet. Björn höll sig däremot cool lugn och efter en stunds bråkande kunde vi gå tillbaka i normalt tempo. Longerade henne en stund så hon fick göra av med lite överskotts energi, vilket behövdes. Idag får hon vila och ta in dessa två dagar och imorrn ska ja släppa henne i paddocken är tanken☺

Kommentera inlägget här :