Mot nya mål

publicerat i Allmänt;
Imorrn kommer Leia hem från betet och idag red jag ett magiskt pass på Ellis Oppe. Under månaden Leia varit borta har jag läst, funderat och analyserat vart jag vill med ridningen och hur jag ska ta mig dit. Böcker som "ryggvänlig ridning" och "centrerad ridning" har plöjts igenom här hemma och jag har både stretchat och gjort bål stabilitets övningar för att komma åt de inre bukmusklerna och på så sätt hitta et bättre stabilitet i min sits. 
Målet är att kunna vara "ett med leia" att min kropp och hennes kropp ska jobba tillsammans och att jag ska kunna anpassa mina rörelser efter hennes. Jag ska kunna ha en skritt kropp, en trav kropp och en galopp kropp. Kunna anpassa mig eftee hennes rörelser och på jobba med henne. Bort ska tankesättet att rida genom hand till skänkel för jag vill kunna rida så mycke enklare än så. Jag vill kunna rida på känslan . Kunna få henne att förstå vad jag vill bara genom kroppsspråket. Mer taggad än någonsin på att sätta igång henne är jag och de ska bli så oerhört roligt😃😃
 

Kommentera inlägget här :