Vila

publicerat i Allmänt, frieser;

I förrgår när jag red så tyckte jag att jag hamnade på framvalvet hela tiden vilket jag inte brukar göra. Sen var leia väldigt seg och motsträvig vilket verkligen fick mig att börja fundera. Gick in med henne i stallet då jag inte ville bråka med henne och när jag sadlat avoch ställde mig och tittade på henne på avstånd så syntes det ju att hon växt en hel del och att bakdelen är aningen högre än framdelen. Så bortsett från brunst och fällning så har min lilla tös även växtvärk.

Har därför i samråd med min tränare bestämt att hon ska få vila helt nu fram tills onsdag och sen torsdag blir de en lättare uteritt bara följt av en enkel träning på fredag, vila lördag och programträning på söndag. Efter denna veckan kommer hon få 1-3 veckors vila beroende på hur hon känns i kroppen.

Igår drog jag med mig björn till stallet och sen gick vi en promenad med henne. Dennagången skötte hon sig jättebra och stannade bara några gånger men utan bråk och tjaffs.

Idag var Emily på besök en sväng så då släppte jag henne i paddocken en svängså hon fick strosa runt och rulla sig lite:)

Imorgon tänkte jag vår bada henne och sen bara mysa:)

Kommentera inlägget här :