Inkörning😃

publicerat i Allmänt, frieser, häst;

Leias och min planerade promenad byttes ut mot fortsatt inkörning då Elin hade tid och komma ut idag😃

Leia har knappt petat på vagnen sen i höstas då det var då vi senaste gjorde de. Idag får hon dock mvg rakt igenom då hon inte bara hade selen på sig utan även drog vagnen helt själv. Så stolt över min lilla tjej och hur bra hon sköter sig. ❤ Att jag sen fick höra att hon hade slitit sig igår var mindre kul och jag känner mig så himla maktlös. Har inte en jäkla aning hur jag ska fixa de när hon aldrig gör så med mig bortsett från när hon blir rädd:/.. Känner mig förvirrad och kluven ...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Syster:

Försök att vara med så ofta du kan och lär dem hur hon är. Mes leia är det skitviktigt att hon blir hanterad på samma sätt hela tiden. Undervisa dem och va jävligt noga med att små tjejer eller icke hästkunniga INTE får hantera henne! Det blir en fara för henne, för andra och för dig annars. Säkerheten går ALLTID först!

Svar: Jo ja vet i jag har ju sagt till typ alla hur hon ska hanteras o alla lyssnar de är bara en person som klagat om de alla andra förstår som tur är o lotta ser de ju inte som en ator grejj..
jessie

Kommentera inlägget här :