VI KOM RUNT😄

publicerat i frieser;
IgĂ„r bestĂ€mde jag mig för att gĂ„ kummelby varvet med Leia. Att ta oss runt hela detta varv sjĂ€lva har enda sen jag fick hem henne varit ett av mina mĂ„l. Första gĂ„ngen jag försökte sjĂ€lv senast var för ungefĂ€r 4 mĂ„n sen och dĂ„ kom vi 1/4 del innan hon blev för uppskĂ€rrad. Efter de bestĂ€mde jag mig för att inte försöka pĂ„ ett tag utan ha det som mĂ„l att klara innan hon gĂ„r pĂ„ bete och se pĂ„ oss, de gick😊
MĂ„nga har sagt till mig att jag mĂ„ste bli tuffare mot henne och sĂ€ga till henne mer men dessa personer kĂ€nner inte Leia. 
Leia Àr ingen hÀst man kan pressa eller halv tvinga till nÄt. Vill hon inte dÄ vill hon inte , Àr hon rÀdd sÄ fÄr man acceptera det och lÄta ta det tid. Ju mer man pressar ju mer blokerar hon och blir sur.
I mĂ„nader har vi jobbat pĂ„ tilliten frĂ„n marken, att hon ska lita pĂ„ mig pĂ„ marken och kĂ€nna sig trygg med mig och igĂ„r fick vi kvitto pĂ„ det. 
Det fanns stunder som hon blev jĂ€ttestor och blev jĂ€tterĂ€dd men dĂ„ lyssnade hon mig och vi tog oss förbi det. 
Leia Ă€r inte en lĂ€tt hĂ€st men jag tror att det kommer vara vĂ€rt det i lĂ€ngden💖💖

Taggar: Leia, horsemanship, hÀst;

Kommentera inlÀgget hÀr :