min duktiga häst

publicerat i häst;
Idag stod tömkörning på schemat med Elin och tanken från början var att jag skulle träna men eftersom Leia var mer vild än tam och jag fick hjärtklappning bara av att titta på henne så höll jag mig vid sidan av istället medans elin försökte styra min dam. 

Stundtals var hon riktigt fin och det märks hur mycket starkare hon är för fasen vad hon pinnande på. En aning överskotts energi gjorde att hon bjöd på både bakut spark och brallning. Är glad att de var elin som höll i och inte jag för jag hade blivit vettskrämd haha.

Annars då. Hm vi jobbar fortfarande på respekten från backen och det går sakta men säkert åt rätt håll. 

Hon testar mig gärna vilket jag kan förstå men med lite jobb kommer det nog bli bra:) 

Imorrn är hon ledig och vi åker och hämtar vår nya familjemedlem semlan :)

Måndag ska ja ge mig på att rida samt att equiterapeten kommer :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

Hon är sjukt fin på bilden iaf!

Svar: tack så mycke :D de va sista halten innan vi avslutade hon va trött då:p
jessie

2:a kommentar, skriven , av Ida:

Kolla gärna in min blogg och läs senaste inlägget :)

Svar: oki:)
jessie

3:e kommentar, skriven , av Vanessa andersson:

Skönt att det går åt rätt håll :D

Svar: ja eller hur:D hon har lite humör min dam haha
jessie

Kommentera inlägget här :