motgångar

publicerat i Allmänt;
Den sista tiden har det verkligen känts som att allt har gått emot mig och leia och lika mycket som jag älskar denna lilla häst lika mycket tar det på mitt psyke att jag aldrig känner att jag kan slappna av helt med henne.  Rötan hon har ger inte med sig och även om jag vet att fler hästar har det och hon inte har ont av det så vill jag bara att det ska försvinna. Detta eviga rengörande med tandborste och skrubbning för att det sedan bara ska hållas i shack gör mig galen. Senhar hon haft en förhöjd temp i några dagar nu vilket antagligen inte är nåt att oroa sig över då honär pigg och glad i övrigt men i mitt huvud så blir det bara för mycket. Att köpa hennevar verkligen både de bästa och inte det värsta men till stor del det jobbigaste jag gjort. Det bästa för att hon är en helt underbar liten fantastiskt häst och det värsta för att det psykiskt har varit så oerhört svårt att få saker och ting att gå åt rätt håll. Jag oroar mig massor för framtiden, för våren när gräset kommer och om hon ska få fång igen, om hennes hovar någonsin kommer bli bra och mest av allt om JAG kommer fortsätta orka kämpa hela tiden.
 
I snart 2 år har min häst tid nästan bara varit jobbig och orden "slappnaav och njuta" har knappt existerat. Jag bara önskar jag kunde få ordning på allting, kunna åka till stallet utan att behöva rengöra hovar i 45 min eller oroa mig för nån smitta, feber eller annat.
 
Jag älskar den här lilla hästen av hela mitt hjärta och bandet vi byggt upp till varandra är helt oslagbart. Hon litar på mig till 110% det syns lång väg och det sista jag vill är att svika henne men ändå känns det som att det är precis det jag gör...
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Har du prövat raw eko kokos olja? Eller artimud? Sulor med stråltryck? :) finns massa man kan göra men det tar tid! Massa mortion är d bästa

Svar: Nä de hat ja inte, får ta och testa de:) motion är ju svårt då hon bara ska aktiveras 4 gånger i veckan men hon rör sig mycke i hagen som tur är:)
jessie

Kommentera inlägget här :