Snart igångsättning:D

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Efter 1 månads vila är det snart dags att sätta igång min tjej igen vilket jag verkligen tror hon vill för hon har varit väldigt rastlös och uttråkad de senaste dagarna:P
 
Idag började jag lite lätt med parelli träning i en halvtimme samt lite longering för att se hur hon rörde sig och bortsett från att hon var väldigt lojj så gick de bra. Testade en skänkelvikning och lite start och stopp samt att backa:)
 
Beställde hem boots till henne så jag slipper sko henne så nu är hon redor för avfärd, eller hon kommer vara den 10 när hon badats och rört lite mer på sig.
 
Måste även säga hur himla bra service jag fick från St hippolyt. Jag hade precis beställt hem två nya säcka av leias foder som jag inte ens öpnat. Sen fick hon fångkänningar och ska ha annat foder så jag skickade ett mess till Eva Rylen som jag köper fodret av och dagen efter hade dom varit där och hämtat min oöppnade säckar och bytt ut dom till andra som är anpassat för fång hästar och liknande. Service på hög nivå och detta uppskattas nåt otroligt.
 
Imorrn ska Leia promeneras och på måndag sätter vi på en sadel tänkte jag så får vi se hur det går:)
 
 
 
 
 

Taggar: Leia, My LOve, frieser, igångsättning;

Kommentera inlägget här :