att tänka rätt

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Att ha häst är inte alltid lätt och det krävs både tid, pengar och mycke engagemang för att det ska bli bra. Jag försöker verkligen att ha ett sunt tänk när det gäller Leia.  Försöker så gott jag kan att jobba mot en hållbar ridning som funkar för oss båda. Att anpassa min nivå och min ridning efter henne har inte alltid varit lätt men ja vet att det är så himla rätt. Igår var vi hos tandläkaren och jag hade gett oss 30 min att lasta på då vi inte åkt iväg på väldigt länge. Leia tvekar inte en sekund utan går rakt in utan problem. Väl hos tandis sköter hon sig perfekt och charmar alla. Tänderna såg bra ut och vi diskuterade bett och ridning och jag fick mycke beröm för mitt tankesätt angående bett. 
Jag är upplärd med att " ju mer skit du har i munnen på hästen ju större skit sitter de antagligen uppepå" . I min ridning så är grunderna a och o och jag skulle aldrig börja med nåt svårare förrän det lätta funkar. Aja nog om detta :p

Kommentera inlägget här :