Stubbåker

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Efter några halvlugna dagar på häst fronten så trotsade jag min envisa förkylning och gav mig ut på stubbåkern med Leia. Hon som knappt satt sin fot på en stubbåker blev överlycklig till en början men sen förstod hon inte riktigt tjusningen med det hela haha.
Jag har nog världens lugnaste unghäst men även den tjurigaste vissa stunder. När hon tröttnar på nåt eller inte vill så har hon grej att hon tvärnitar , skjuter rygg och sen piper samtidigt som öronen ligger tätt bakåt . Ett sto med humör helt enkelt haha. 
Efter smedby åkte jag till elin och hälsade på och fick även rida hennes fina Golden. Så himla fin häst de där och som hon utvecklats . Jag red ju henne när hon stod på smedby så därför var det extra kul och få sitta på henne igen. 
Är så oerhört glad att jag lärt känna elin och att vi lyckats hålla kontakten och umgås även när hon bytte stall.
 
 

Taggar: Leia, Rida, frieser;

Kommentera inlägget här :