Hon är så duktig

publicerat i frieser, häst;

Igår satte jag mig upp och red göt första gången på en vecka. Inget avancerat eller långt pass eftersom hon gick gansks hårt i söndags samt att jag är sjuk. Det enda vi egentligen gjorde var att känna på henne i skritt och trav och hon var så himla duktig. Bärigheten kommer allt mer och mer och tömkörningen hjälper henne verkligen massor med att hitta ork och bygga muskler utan att jag sitter på.
Höger sidan är me mycke bättre nu och man kan svänga någorlunda bra även i trav vilket hon tidigare tyckt varit väldigt jobbigt.
Hela passet igår var hon verkligen superfin på och hon är så oerhört duktig min lilla tjej❤
Idag ska jag rida ut med ellinor på morgonen om inte trissan har tagit min sadel dvs då hon ska bredda den men visst inte när:)

Kommentera inlägget här :