Hon är för härlig

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Passen med Leia går framåt och den här veckan har vi varvat promenader med uteskritt och paddocks jobb. Igår skulle jag och Gelix rida ut men dagen var inte på vår sida då vi nästan höll på att bli överkörda av en gubbe i en stor lastare. Två skrämda hästar och vi valde att rida på dressyr banan. Leia var duktigare än duktigast och gick i form nästan hela passet. Jätte fokuserad och kontrollerad och även höger sidan tar sig. Jag känner själv att jag blir säkrare och börjar hitta rätt sätt och rida henne på. Imorrn kommer Elin för att ge mig tömkörnings lektion nr 2 och jag är verkligen taggad. 
Sen på onsdag ska vi ha vår första träning för tränare för och få lite hjälp och vägledning så nästa vecka ser jag verkligen fram emot☺
 

Taggar: Leia, My LOve, frieser;

Kommentera inlägget här :