Inkörd

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Igår kom Elin till smedby igen för del 4a i inkörningen av min lilla tjej och igår hade hon vagnen med sig. Leia fick första lukta och smaka på den (hon måste proväta allt) innan vi drog med oss den till paddocken. Hon bryddw sig inte ett dugg om vagnen så efter lite tömkörning och uppvärmning så började vi testa lite små saker för att se hur hon reageade. Först gick jag bredvid och höll i vagnen och lät den nudda henne och slå i henne, sen fick hon testa och backa in och ställa sig i rätt position samtidigt som jag lyfte upp vagnen och när vi gjort detta några gånger så hängde vi fast vagnen på ena sidan samtidigt som jag höll i den och så gick vi lite. Gick bara 2 varv på detta vis innan vi bestämde oss för att sätta fast vagne och Leia brydde sig inte för fem öre. Hon frustade, sänkte huvudet och var så stolt och nöjd över sig själv. 
Jag fick tårar i ögonen av hennes framsteg för att veta att hon för fyra gånger sen inte ens haft en körsele på sig till att igår dra en vagn helt själv är helt otroligt. Min från början "rädd för allt som rör sig tjej" har vuxit upp och hittat ett självförtroende som heter duga och de gör mig så glad och se. ❤❤
 

Taggar: Inkörning, Leia;

Kommentera inlägget här :