Första träninge

publicerat i Allmänt, frieser;
Igår hade jag och Leia vår första träning någonsin för en tjej som heter Emma som är grym på unghästar. De blåste storm ute så vi bestämde oss för att va i ridhuset . Bra träning för Leia med då hon aldrig varit där. Emma var verkligen grym att rida för. Oerhört pedagogisk och bra på att få fram det bästa i oss båda. Mitt problem är att jag dels blir osäker när jag sitter på min häst och i ridningen har jag lagt till ovanan att klämma med skänkeln då leia inte har så mycke bjudning. 
Hos leia så handlar de mesta om att få henne avspänd och lugn då hon gärna stressar upp sig och stänger av mig. Emma gav mig jättebra verktyg och tips på hur vi ska komma ur detta så nu känns allt så mycke lättare. Äntligen börjar motivationen komma tillbaka och jag börjar tycka de är kul igen. Om 2 veckor är de tänkt att nästa träning är och imorrn ska jag och elin fortsätta inkörningen😀
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Divorce your horse :

Så himla fin häst, vilken utstrålning! :)

Svar: Tack så jättemycke:) hon är den mörka vertionen av din snygga barbihäst😊
jessie

Kommentera inlägget här :