Igår var hon GRYM

publicerat i Allmänt, frieser, häst;
Medans de flesta låg och sov igår spenderade jag några timmar i stallet och red två sjukt fina hästar. Halv storm och två grader ute men de hindrade inte oss från att rida utomhus. Inte en chans att jag sitter inne i ridhuset när det går att rida ute. Båda hästarna får stora MVG och medans Oppe och jag red öppnor, slutor och galopp jobb så trimmade Leia och skritt och trav övergångar. Hon förstår inte riktigt skänkeln så igår jobbade vi på att börja trava ur sväng, lägga till skänkeln i samband med detta så att hon förstod att den var svängande och sen massa beröm på de. Hon var så himla duktig och gjorde klockrena övergångar. Jag har avaktat lite med galopp jobbet då jag vill ha henne mer lyhörd för skänkeln först :)
 

Taggar: Leia, My LOve, Rida, frieser;

Kommentera inlägget här :