Grym Söndag

publicerat i Allmänt, häst;
Igår hade jag en av de bästa söndagarna på länge.Var i stallet runt 7 och fodrade och släppte ut Trollet. Sen pysslade jag och myste med Leia i över en timme. Vi betade gräs i morgonsolen , hade en lång borst stund och avslutade med att fläta hennes långa svans . Hoppas att jag slipperett halvt ton lera och taggbuskar i den nu:P
 
Leia är en så himla speciell häst och när jag först köpte henne tyckte jag att hon var lite tråkig och opersonlig. Hon var nästan för snäll mot alla. Jag har alltid gillat hästar som har svårt att lita på folk och till en början tyckte jag att Leia var för opersonlig. Detta har ändrats helt och jag verkligen älskar den där lilla tjejen även om hon ibland är sjukt bitchig haha
 
Sen fick jag ju rida Ellinores fina herre igår, asså vilken häst. Så jäkla maffig och sitta på och det var så roligt att rida dressyr igen och på en häst som kunde allt och som var superkänslig. Jag behövde liksom bara tänka skänkelvikning så flög han fram i det, så häftigt.
Ska bli kul och rida honom när hon är iväg sen,och jag är så tacksam över att ha blivit tillfrågad:)
 
Idag har jag tänkt ge mig ut och skritta Leia själv, får se om jag vågar mig på det när jag väl kommer till stallet men det är planen:).
 
Sen ska jag även rida Karlo en sväng:D massa tid på hästryggen nu och fan va jag älskar det:D..Bästa starten på veckan:D

Taggar: Leia, frieser, unghäst;

Kommentera inlägget här :