Grym helg

publicerat i frieser, häst;
Min helg och min ledighet har verkligen varit toppen och gårdagen var verkligen helt otrolig. Strålande sol och jag spenderade morgonen på hästryggen.

Först hade jag tänkt att jag skulle promenera med Leia men när jag kom till stallet så kände jag bara att jag vill skritta i det härliga vädret. Sagt och gjort jag sadlade och hoppade upp HELT SJÄLV. Först gick Leia iväg lite men vid andra försöket stod hon blixtstilla medans jag kravlade mig upp. Sen skrittade jag ner tilm dressyr paddocken där jag red lite och testade att trava nåt varv bara för att vi ändå var där och hon skötte sig galant. 

Vi har aldrig ridit i den paddocken innan och visst var hon lite tittig ibland men jätteduktig och jag var helt salig😄

Efter Leia skulle jag rida Karlo en sväng. Först tänkte jag rida dressyr eftersom jag aldrig ridit honom men vädret bara skrek uteritt så jag testade gas och broms på banan innan vi gav oss ut och galopperade i solen😄 
Avslutade med att jogga lång och låg med lite stretching i paddocken när vi kom tillbaka. Så sjukt mysig häst och rida och det var så kul och bara kunna sitta där och njuta. 

Idag fick Leia en vilodag då jag känner mig sjuk men imorrn blir de parelli😄

Taggar: Leia, frieser, unghäst;

Kommentera inlägget här :