första tillbakaslaget

publicerat i frieser;
Efter ca 2 veckors medvind hade jag och Leia igår vårt första tillbakaslag. Dock anser ja de absolut inte vara någons av oss fel utan onständigheterna var inte på våra sida. 

Tisdag och onsdag var de ridläger på smedby vilket gjorde att stallet som brukar va lugnt när jag kommer var fullt med barn istället. Sen fick trollet och Leia gå i en mindre hage då 2 andra ponnysar skulle gå i deras. Detta i sin tur resulterade i en uppstressad Leia mad MASSOR av överskotts energi pga den lilla hagen vilket sen resulterade i mer vild än tam. 

Jag är absolut inte arg på varken Leia eller mig men visst känns de som ett slag i magen när hon är sådär när de gått så bra innan.

Idag får hon vila helt från mig då jag varit på begravning och precis kom hem. Blir intressant och se hur pigg hon är imorrn men förhoppningsvis är de mindre folk i stallet så hon inte stressar upp sig så mycke. 😊

Taggar: galen, häst, tankar, unghäst;

Kommentera inlägget här :