Det här har hänt

publicerat i Allmänt;

Som ni alla vet så var tanken att Leia skulle åkt på tillridning i onsdags. Allt var bestämt och klart och det enda jag inte gjort var att betala egentligen. Sedan jag satte igång henne har jag börjat tvivla på om det verkligen var rätt att skicka bort henne då vi verkligen har hittat varandra efter vilan hon fick. Inte ett pass har varit dåligt och det kändes som vi hittat en gemensam respekt för varandra. Hennes 6 veckors vila gjorde henne till en lugnare häst och mig till en självsäkrare ryttare då jag under den tiden fått till en hel del timmar i sadeln på andra hästar.
Så i tisdags gick jag på magkänslan och bestämde mig för att ha kvar henne hemma. Om det inte funkar kan jag alltid skicka iväg henne senare men just nu känns det verkligen som jag valt rätt.
Bandet vi byggt upp under den här tiden är verkligen något jag värdesätter och inget jag vill riskera att slänga bort.
Ridpassen vi haft den senaste veckan har varit magiska och igår var hon så himla häftig att rida.
Häromdagen skrittade vi ut för första gången på 2 månader med lina och enya och trots åska och regn som överaskade oss så skötte hon sig så bra.
Nu är tanken att hon ska travas igång ett tag till och bygga lite muskler och sen är det dags att börja jobba på galoppen.
Jag har en så underbart trevlig liten häst så de finns inte och jag värdesätter varje minut med henne❤❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda:

Låter jätte klokt jessie :)

Svar: Tack jag hoppas de:)
jessie

Kommentera inlägget här :