Lite tankar en första advent

publicerat i häst;
Sitter i soffan denna söndag och första advent. Sjukt hur fort tiden har gått och jag kan inte i min vildaste fantasi se vart tiden har sprungit iväg. Känns som igår som jag hämtade hem Leia men de har redan gått en vecka,hör o häpna.
Just nu gör ju inte vi speciellt mycket utan lär mest känna varandra och än så länge har de liksom räckt för mig.
Dock märkte jag igår när jag satt på hästryggen igen hur enormt mycket jag saknat de. Ridningen och dressyr har hela tiden varit en enormt stor del av mig och jag känner mig ganska tom utan den.
Får se om jag kan lyckas hyra nån häst nån dag i veckan så jag får rida lite för även om Leia är inriden så är hon fortfarande bebis och de kommer dröja tills vi kan sitta och trimma dressyr i paddocken , men jag vet att de kommer vara sååååå värt de.

Slänger upp en bild som är vacker men som gör så ont att se. The one and only Eiro och jag på Pether markne träningen förra året. Världens vackraste och finaste ängel, älskar dig och saknar dig massor💖💖
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fanny:

Han var så vacker!

Svar: ja visst var han, världens vackraste ängel är han nu💖
jessie

2:a kommentar, skriven , av Elin:

Det kommer helt klart att vara värt väntan - att ha ett starkt band med sin häst innan man börjar arbeta 'på riktigt', kommer man långt med! Jag tror att ni kommer att bli ett superteam!
Och dessutom finns det ju, under tiden, en massa annat roligt att hitta på - utan att behöva sitta på ryggen på dem. (Säger en helt opartisk kör-människa... haha)
Och vill du ha Golden ett par dagar i veckan får du mer än gärna ha det. Hon är ju långt ifrån en färdig dressyrhäst ännu, men en liten bit på vägen iallfall! :)

Svar: de tror ja me dock kan ja inte köra så om du har lust dår du gärna hjälpa mig:) ohh va roligt de skulle va jättekul:)
jessie

3:e kommentar, skriven , av Elin:

Absolut, jag hjälper gärna till! :) Och Goldens grejer borde ju passa även Leia - så det kan vi enkelt lösa.
Och rida Golden får du mer en gärna göra, jag har ändå haft planer på att skaffa medryttare, så har du lust att rida henne så hade det, för min del, varit helt perfekt! :) Men du får ju såklart prova o se vad du själv tycker och känner.

Svar: ohh va kul taggad ja blir på o testa o köra in henne, o supersnällt att du hjälper mig:D..absolut de får vi göra du kan ju säga till när du kan ( typ helgen kanske) jagr ju alltid i stallet ganska tidigt:)
jessie

Kommentera inlägget här :